piątek, 10 kwietnia 2020

ZŁY KRÓL | HOLLY BLACK

W ramach #fantastycznykwiecieńudrwala organizowanego przez @lumberman_reads sięgnęłam po drugą część Okrutnego Księcia, czyli Złego Króla. Początkowo szło mi trochę słabo, ale później wkręciłam się na maksa w świat elfów oraz losy Jude. Druga część tej fascynującej trylogii skupia się na panowaniu Cardana i Jude, bo jak wiadomo z części pierwszej, Najwyższy Król przyrzekł jej posłuszeństwo na rok i dzień. Więc tak naprawdę to Jude rządzi królestwem. Po jakimś czasie zauważa jednak, że panowanie, któremu Cardan tak się przeciwstawiał, zaczyna mu się podobać. Ponadto pojawia się problem z królową Toni, która próbuje stawiać Najwyższemu Królowi warunki i szantażować go.
Instagram

Ogólnie rzecz biorąc, #złykról to połączenie szybkiej akcji, intryg, pojedynków, kłamstw i mataczenia. Znajdziemy w tej części mnóstwo niepewności, pragnień i wiele zwrotów akcji. Jude jak zwykle jest bardzo odważna, praktycznie niczego się nie boi, walczy jak najlepszy wojownik, kłamie, wprowadza w błąd, mąci, ale ma jedna słabość. Nie zdradzę Wam jaką!

I zakończenie. Jedno z tych, które wbiło mi nóż w serce. Jeśli kiedykolwiek czytaliście powieść i kibicowaliście bohaterowi lub parze bohaterów, to wiecie jakim rozczarowaniem jest, kiedy ostatecznie nie poszło po Waszej myśli, mimo że się na to zapowiadało. Matko, co ja przeżyłam czytając to zakończenie, a mąż się dziwił, jak można przeżywać tak zakończenie książki. Ano, można... jestem wściekła, rozgoryczona, zawiedziona. I wiecie co? To dobrze, bo lektura wywołala we mnie wiele emocji, a tylko takie książki są coś warte! Polecam z całego serca!

6 komentarzy:

  1. To nie są moje klimaty, ale cieszę się, że lektura pozostawiła w Tobie poczucie wartościowego spędzenia czasu z tą historią. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna mam już pierwszy tom, ale jeszcze nie wzięłam się za jego czytanie. Muszę w końcu to zrobić. Cieszę się, że druga część wywołała w tobie tyle emocji.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Z twojej opinii aż tryska emocjami. To dobrze, to znaczy, że warto przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem najsłabsza część całej serii, ale i tak dobra. Czekam niecierpliwie na Twoją recenzje trzeciej części :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze bawiłam się w trakcie tej serii - moim zdaniem Holly Black stworzyła udaną historię :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Znany cykl, ale jeszcze nie czytałam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Z e-BOOKIEM POD RĘKĘ , Blogger