wtorek, 28 stycznia 2020

CÓRECZKI | ADRIAN BEDNAREK

Nie od dzisiaj wiecie, że lubię prozę @adrian_bednarek_autor. Czytałam już #pasażernagapę oraz #skazanynazło i obydwie te powieści wywarły na mnie duże wrażenie i świetnie się przy nich bawiłam. Z tego powodu nie mogłam odpuścić przeczytania najnowszej książki, czyli „Córeczek”. Jak myślicie, podobała mi się ta powieść?

Ewa to właścicielka butiku w centrum Częstochowy, na zabój zakochana w Iwo, przystojnym fryzjerze. Pola jest buntowniczką, nauczycielką pole Dance, która z wielkim trudem radzi sobie w życiu. Te dwie, bardzo od siebie różne młode kobiety, łączy jedna życiowa tajemnica, koszmar ich rodzin, który zniszczył życie każdej z nich. Jest nim zamaskowany mężczyzna, który lata temu zamordował ich siostry. Ewa, w kilkanaście lat po tragedii, postanawia odszukać mordercę. Odnajduje Pole, jednak ślad po mordercy się urywa. Nieoczekiwanie morderca sam pozostawia po sobie ślad, co napędza kobiety do wznowienia śledztwa. Dokąd ich to zaprowadzi?


#córeczki to grubasek, każdy zwraca na to uwagę, ponieważ powieść ma ponad 600 stron. Bałam się, że ciężko będzie mi ją czytać i na początku tak było, gdyż był to okres międzyświąteczny. Ale jak wróciłam już do własnego rytmu to i książka poszła szybciutko. "Córeczki" to świetnie skonstruowana powieść, Ewę i Polę poznajemy w czasie właściwym, ale doskonale poprowadzone przemyślenia i retrospekcje pozwoliły mi poznać najważniejsze aspekty ich przeszłości. Adrian Bednarek - bohaterki są pierwszorzędne. Co mi się również podoba w tej książkę to fakt, że obydwie bohaterki praktycznie wszystkim różnią się od siebie, jedynym co ich łączy jest przeżyta tragedia i na pewno było to nie lada wyzwanie dla autora.

Adrian Bednarek to fantastyczny autor, a opisywane przez niego sceny są niezwykle realistyczne. Czytając ma się wrażenie, jakby się stało obok bohaterów i na własne oczy oglądało czy to sceny zbrodni, czy sceny seksu.

Jeśli chodzi o fabułę, to również nie mam sie za bardzo do czego przyczepić. No może zakończenie nie miało tej ostatniej nuty, jak w poprzednich dwóch książkach, ale nie zaważyło to jakoś bardzo na całokształcie.

Polecam prozę @adrian_bednarek_autor , jeśli chcecie przeżyć fantastyczną przygodę!

8 komentarzy:

  1. Nie znam jeszcze powieści tego autora. Mam za sobą jego dwa opowiadania, które znalazły się w pewnym świątecznym zbiorku i które mnie zaniepokoiły, ale i zainteresowały. Może więc uda mi się tym roku przeczytać i "Córeczki", skoro tak polecasz ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nazwisko jest mi znane, ale jakoś nigdy wcześniej nie zainteresowałam się bliżej żadną książką autora. Teraz, po Twojej recenzji czym prędzej je zapisuję. Nie obiecuję, że uda mi się coś przeczytać w tym miesiącu, ale za jakiś czas na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno będę czytała książkę, ponieważ leży już u mnie na półce. Będzie to moje pierwsze spotkanie z twórczością autora, więc jestem jej bardzo ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Kojarzę tytuł jak i autora, ale jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z jego twórczością, ale na pewno to zrobię.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie chce przeczytac

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiele razy już widziałam ten tytuł, ale jakoś mnie nie przekonał...

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja chyba od Córeczek zacznę przygodę z twórczością tego autora :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Z e-BOOKIEM POD RĘKĘ , Blogger