czwartek, 28 listopada 2019

TRZYNASTY KSIĘŻYC. ŻNIWIARZ | PAULINA HENDEL


Trzecia część Żniwiarza – „Trzynasty księżyc” to pełna niespodzianek powieść, w której żniwiarze mają Pierwszego na tacy, jednak nie mogą się na nim skupić, ponieważ na świecie pojawia się coraz więcej nawich. A nie są to zwykli nawi, jak w poprzednich książkach. Ci są silniejszy, nieokiełznani, czasem nie do zabicia, niczym potwory z największych koszmarów. Wszyscy Żniwiarze łączą swoje siły, by stanąć naprzeciw prawdziwemu złu, które powoli zakrywa świat ludzi…

Czytając kolejną część przygód żniwiarzy miałam już w wyobraźni ten moment, kiedy Magda, Feliks i Mateusz zabijają Pierwszego. Jednak Paulina Hendel lekko zboczyła z kursu. Wprowadziła w świat żniwiarzy kolejne niebezpieczeństwa, których nie da się zignorować. Żniwiarze niejednokrotnie czują się bezsilni, ale nie mogą się poddać, muszą walczyć!

Instagram

Szczerze powiedziawszy, "Trzynasty księżyc" nie wciągnął mnie tak mocno jak dwie pierwsze części serii. Nie mogłam się wgryźć, nie czułam tego zaciekawienia dalszymi losami bohaterów, nie czułam napięcia i tej chęci przewrócenia kolejnych kartek aż do końca. Nie znaczy to, że powieść jest zła. Jest dobrze napisana, czyta się ją lekko, przyjemnie, ale brakowało mi takiego… nerwowego wyczekiwania, ślinki lecącej na myśl o kolejnych rozdziałach, zakończeniu.. Szkoda.

Sympatia do bohaterów lekko zbladła. O ile Magda i Feliks nadal są tak fantastyczni jak byli i ich przekomarzania czyta się z uśmiechem na twarzy, o tyle dużą irytację wywoływała we mnie postać Mateusza. Co ciekawe, pojawia się całkiem nowa bohaterka, Wanda, która zaskakuje swoją tożsamością. Jak dla mnie na plus, duży plus!

"Trzynasty księżyc" może mnie nie zachwycił, ale przez brak sympatii do jednej części nie odpuszczę sobie kolejnego tomu!

12 komentarzy:

  1. Na pewno będzie to następna seria po Strażniku tej samej autorce :D

    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Twórczość tej autorki jeszcze przede mną. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Planuję od dawna wziąć się za tą serię, ale jeszcze nie miałam ku temu okazji. Fajnie, że dajesz szansę kolejnemu tomowi.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Seria jest na mojej liście do czytania i ma dość wysoki priorytet. Gdybym tylko potrafiła rozmnożyć godziny w ciągu doby... :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Planuję przeczytać tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie muszę dorwać pierwszą część, bo o żniwiarzach jeszcze nie czytałam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Już przy Twojej recenzji pierwszego tomu wspomniałam, że może się skuszę na tę książkę i zdanie podtrzymuję, mimo iż ta część jest nieco słabsza. Ale nie wiem kiedy to się stanie, bo mam tyle innych ciekawych rzeczy do nadrobienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam, może kiedyś...
    Tymczasem słucham 📖
    Miłego weekendu życzę 🤗💚🍵🧁

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam poprzednie tomy, więc ten na pewno też przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Może kiedyś sięgnę po pierwszą część i będę wiedzieć, o co chodzi w tej serii :) Ale na razie to dość odległe plany.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Z e-BOOKIEM POD RĘKĘ , Blogger