poniedziałek, 25 listopada 2019

KONTRATYP | REMIGIUSZ MRÓZ

Po długiej przerwie wróciłam do Chyłki i Zordona. W Kontratypie oboje zmagają się z niezwykle trudną sprawą, popartą porwaniem siostrzenicy Joanny. Adwokatka musi wybronić Klarę Kabelis, znaną wspinaczkę oskarżoną o zabójstwo dwóch kolegów na szlaku prowadzącym na Annapurnę, dopiero wtedy jej siostra odzyska córkę. Jak potoczy się sprawa i kim jest tajemniczy Zdun?

źródło: własne


Lektura "Kontratypu" była dla mnie bardzo trudna, niełatwo było mi się wciągnąć w historię, zapomniałam, jaki styl ma Mróz, jak prowadzi swoje opowieści i co oferuje czytelnikowi. A w tym tomie przygód Chyłki i Zordona oferuje wiele - dużo emocji, zwrotów akcji, sytuacji, kiedy łezka się kręci w oku i ma się ochotę krzyczeć z rozpaczy, uśmiechu, kiedy jednak wszystko dobrze się kończy i niedowierzanie, kiedy cała sprawa się wyjaśnia i człowiek zdaje sobie sprawę, jak wszystko było pogmatwane i że nawet w najśmielszych snach by się nie domyślił. Akcja toczyła się wartko, nie było przestojów, fabuła przemyślana, inaczej rozwiązanie sprawy takie, a nie inne nie mogłoby mieć prawa bytu.


Podsumowując powieść "Kontratyp" podobała mi się, ale nie był to powrót do Chyłki, na jaki miałam nadzieję. Myślałam, że lektura bardziej mnie porwie, ta natomiast niekiedy mnie męczyła. Nie było to związane z fabułą, akcją czy bohaterami. Bardziej chodzi chyba o zbyt długą przerwę i czytanie kilku książek na raz, od czego powoli postaram się odchodzić. Kolejne tomy przeczytam i mam nadzieję, że wciągną mnie bardziej niż ten.

11 komentarzy:

  1. Twórczości tego autora jeszcze przede mną. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja raczej zakończę na tej serii, o ile ona sie w ogóle kiedyś skończy :D

      Usuń
  2. Właśnie czytam, a raczej słucham po raz pierwszy jedną z książek pana Mroza, ale nie czuję się specjalnie zachwycona ;). Nie wiem więc czy sięgnę po serię o Chyłce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam innych serii, seria o Chyłce skradła moje serce początkowymi tomami, teraz wszystko jest trochę naciągane, jednak dalej dobrze się czyta :)

      Usuń
  3. Znowu się powtórzę. Twórczość tego autora jest jeszcze przede mną.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamierzam przeczytac cos tego autora, ale raczej nie bedzie to Chylka. Za duzo części

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem właśnie po lekturze ,,Nieodnaleziona`` i polubiłam Mroza i na pewno wezmę się za jego inne książki :D

    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. Serdecznie Cię przepraszam, ale w obawie przed spojlerami (przede mną dopiero piąty tom) nie przeczytałam recenzji. Zerknęłam tylko na ostatnie zdanie licząc na krótkie podsumowanie i trochę mnie ono zaniepokoiło, przyznaję...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta seria jeszcze przede mną. Póki co przeczytałam tylko Zaginięcie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słucham książek Pana Mroza zawsze chętnie 📖🤗

    OdpowiedzUsuń
  9. Tego autora mam na liście, ale ciągle nie mogę się zabrać do czytania, bo jeszcze to i to i tamto :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Z e-BOOKIEM POD RĘKĘ , Blogger