środa, 10 lipca 2019

TYLKO JEDNO KŁAMSTWO | KATHRYN CROFT

Jedna noc, jedna nieprzemyślana decyzja może sprawić, że życie wywróci się do góry nogami. W jednej chwili żyje się w bezpiecznej bańce, by w następnej trafić do piekła na ziemi.

- jedna z wielu -

Bardzo ciekawa i wciągająca lektura Córeczki Kathryn Croft zachęciła mnie do zapoznania się z jej kolejną powieścią. Z tego też powodu nie zrobiłam sobie przerwy od thrillerów, zamiast tego sięgnęłam po drugą z kolei wydaną powieść - Tylko jedno kłamstwo.

- w jej otchłani - 

Tara Logan jest kobietą niczym nie różniącą się od innych. Posiada cudowną rodzinę - kochającego męża Noah, jedenastoletniego synka Spencera i nastoletnią córkę Rosie, urodzoną buntowniczkę. Relacje Tary z własnymi rodzicami i siostrą są godne pozazdroszczenia. Poza świetną rodziną, Tara ma również pracę, którą lubi, oraz bagaż problemów, jak każdy dorosły człowiek. Dodatkowych zmartwień dokłada jej nachalny kolega z pracy, który bezustannie za nią chodzi. Całkiem normalne życie, wydawać by się mogło.

Jednak kiedy budzi się pewnego ranka obok martwego mężczyzny, jej życie popada w ruinę. Ciągłe zastanawianie się, toczące się powoli śledztwo, tajemnica, która ukrywa - to wszystko działa na niekorzyść jej psychiki i całego życia. Tara usilnie szuka odpowiedzi na nurtujące ją pytania, bez skutku.

Co odkryje podczas swoich poszukiwań? Czy to ona zabiła swojego sąsiada? A może ktoś z rodziny ma coś z tym wspólnego?

źródło: lubimyczytac.pl

- szczerość to podstawa -

Nie będę się długo rozwodzić nad całością, gdyż nie wszystko dobrze pamiętam. Od przeczytania tej powieści minęło sporo czasu. Mimo to fabuła książki była dla mnie dobrze przemyślana. Czytając Tylko jedno kłamstwo obstawiałam różne warianty, jednak autorka bez problemu wyprowadziła mnie w las ( obstawianie w thrillerach, tak jak w totolotka to nie moja bajka). Bohaterowie byli w porządku, największą niewiadomą była Rosie.

Główna bohaterka często była dla mnie irytująca, a nawet bardzo infantylna, co nie świadczy dobrze o dorosłej osobie. Autorka wprowadziła kilka mylących wątków, które miały za zadanie odciągnąć uwagę od głównego sprawcy.

Tak jak w poprzedniej powieści, język pisarki jest bardzo przystępny, czytało się przyjemnie. Lektura idealna na letnie wieczory (ja czytałam wiosną, tez było fajnie), gdyż sam wątek morderstwa może lekko zmrozić.

- podsumowań czas - 

Tylko jedno kłamstwo polecam fanom kryminałów i thrillerów psychologicznych, którzy szukają zaskoczeń (no chyba, że zakończenie było zaskakujące jedynie dla mnie). Ja się nie nudziłam podczas lektury, więc może i Wy nie będziecie!

33 komentarze:

  1. Thriller psychologiczny z zaskoczeniami, to coś, co bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje klimaty! Zapamiętam tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czytać thrillery psychologiczne.

    OdpowiedzUsuń
  4. miałam tę książkę w planach, ale jakoś jeszcze nie nadszedł jej czas ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś poczujesz, że to akurat odpowiedni moment i wtedy po nią sięgniesz z dużą chęcią :)

      Usuń
  5. Nie znam jeszcze tej autorki, być może się skuszę na poznanie tej powieści, bo lubię być zaskakiwana w trakcie lektury ;). Chociaż trochę mnie zniechęca infantylność głównej bohaterki... No cóż, zobaczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka porwała mnie swoją pierwszą powieścią pt: "Córeczka", może od niej spróbuj :)

      Usuń
    2. W takim razie zacznę od "Córeczki" i jeśli mi się spodoba, to sięgnę i po "Tylko jedno kłamstwo" ;)

      Usuń
  6. Mam ochotę zapisać sobie tytuł, ale irytująca, a co gorzej infantylna bohaterka, może mi skutecznie zepsuć zabawę. Od razu przypomina mi się "Zamiana", która była dla mnie jednym z największych rozczarowań roku. Jeszcze się zastanowię...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ostatnio mam pecha do takich właśnie bohaterek :( chyba że pisarze celowo tworzą takie biedne, dziecinne postaci, żeby całe toczące się wokół nich życie i fabuła nie musiała być zbyt skomplikowana :/ sama nie wiem, co o tym myśleć.

      Usuń
  7. To faktycznie dobra książka. Lubę tą autorkę, ma rękę do gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, aczkolwiek chyba nie wszystkich zadowalają jej powieści :)

      Usuń
  8. Chętnie się skuszę! :)
    Obserwuję bloga i zapraszam do siebie! :)
    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o niej wcześniej, ale brzmi bardzo ciekawie :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam takie książki, więc po tę pozycję na pewno sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To coś zdecydowanie dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jestem fanką kryminałów, ale ten tytuł mnie zaciekawił ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto wie, może ten tytuł sprawi, że jeszcze pokochasz kryminały :) Swego czasu też byłam zakochana w młodzieżówkach i obyczajówkach, ulubiony autorkami były Jodi Picoult czy Diane Chamberlain, a teraz po kilku kryminałach i thrillerach wiem, że to jeden z najbardziej wciągających gatunków czytelniczych :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Dobrze się zapowiada. Obserwuję i Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja właśnie lubię tworzyć sobie w trakcie czytania thrillerów różne scenariusze zakończenia :) Ciekawe czy ta książka by mnie zaskoczyła :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Z e-BOOKIEM POD RĘKĘ , Blogger