wtorek, 16 lipca 2019

SIOSTRA PERŁY | LUCINDA RILEY

- jedna z wielu -

Czytaliście moje poprzednie recenzje powieści z tej serii? To na pewno nie jesteście zdziwieni, że na bloga wlatuje właśnie recenzja czwartej części cyklu. Jeżeli jesteście tutaj po raz pierwszy, to powiem Wam, że seria Lucindy Riley jest GE-NIAL-NA. Ja natomiast jestem jej wielką fanką, dlatego postanowiłam napisać kilka słów o kolejnej części.

- w jej otchłani - 


Siostra Perły opowiada historię CeCe, czwartej z kolei adoptowanej córki Pa Salta, tajemniczego milionera z Genewy. Po śmierci ojca, CeCe, tak jak każda siostra, dostaje list od niego, współrzędne geograficzne, pod którymi mogą zacząć szukać swoich korzeni oraz cytat ze sfery armilarnej. Ponadto prawnik Pa Salta przekazuje jej jeszcze coś - wysoki spadek oraz zdjęcie kobiety wraz z jej nazwiskiem.

Po nieudanej próbie powrotu do dawnych relacji ze swoją siostrą Star, CeCe D'Apliese postanawia opuścić Wielką Brytanię. Z sercem w gardle wyrusza za wskazówkami adopcyjnego ojca. Po drodze zatrzymuje się w Tajlandii, by poznać przystojnego mężczyznę. Później udaje się prosto do Australii, gdzie przed laty dotarła Kitty McBridge, co odmieniło jej życie i uczyniło bogatą kobietą biznesu.

Kitty McBridge dostała od losu szansę wyrwania się z szarego Edynburga. Wraz z bogatą opiekunką podąża do Australii, gdzie poznaje dwóch przystojnych mężczyzn, pretendentów do jej ręki oraz do odziedziczenia majątku z połowu pereł. 

Jak potoczy się los Kitty McBridge oraz CeCe D'Apliese? Jaka nić pokrewieństwa łączy te dwie silne kobiety? 

źródło: lubimyczytac.pl


- szczerość to podstawa - 


CeCe była dla mnie chyba najmniej interesującą postacią. Miałam wrażenie, że czytam o okropnie dziecinnej kobiecie, zranionej przez los księżniczce, która nie potrafi się pozbierać. Kochające siostry, cudowny dom w Genewie, ogromny spadek, mieszkanie w Londynie, a jej ciągle mało. Choć z drugiej strony straciła ojca, a jednocześnie oddaliły się ze Star, więc może tak człowiek reaguje. Mimo to nie przypadła mi do gustu ta bohaterka. 

Dużo ciekawsza, bardziej intrygująca i wciągająca była historia przodków CeCe. Z przyjemnością czytało się o biednej Kitty McBridge, która była córką niewiernego pastora. Z wielkim zainteresowaniem przewijałam strona po stronie, kiedy rozwijała się historia braci bliźniaków zabiegających o względy panny z Europy. 

Dobrą stroną Siostry Perły było to, że autorka bardziej rozbudowała historię poszukiwań CeCe. Nie od razu posłała ją w docelowe miejsce, co oderwało tę część serii od schematu. Wydaje mi się, że jest to idealny czas na taki zabieg, bo czwarta powieść z identycznym schematem mogłaby już zostać źle odebrana.

Do całokształtu doliczyć można jeszcze okładkę. Najlepsza z wszystkich czterech, cudowna, zachwycająca, zapierająca dech. Mnóstwo przepięknych, nasyconych kolorów, oraz stały element - przepiękna sfera armilarna! 

- podsumowań czas - 


Siostra Perły jest fantastyczną lekturą, z którą można spędzić fascynujący czas. Historie zawarte w powieści są wciągające, a czytając ma się wrażenie, jakby samemu przeżywało się to wszystko. Siostra Perły jak i cała seria jest tajemnicza, intrygująca, wciągająca, fascynująca, napisana lekkim, cudownym językiem, dlatego serdecznie ja polecam!!!

32 komentarze:

  1. Mam w planach całą serię, ale przyznam, że czekam, aż będą wydane wszystkie tomy, żeby razem przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile czytelników, tyle upodobań. Mi właśnie pasuje, że czytam je na bieżąco, jak wychodzą, ponieważ pomiędzy jedną a drugą mam czas, żeby przegryźć tę historię, przetrawić, w międzyczasie czytnąć coś innego :) ale z doświadczenia wiem, że jak w liceum czytałam serię "Dary Anioła", jeszcze wtedy nie było wydanej ostatniej części, tak do dzisiaj jej nie przeczytałam :(

      Usuń
  2. Jak miło czytać tak entuzjastyczną recenzję. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię powieści tej autorki. Tę serię mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisuję i chętnie przeczytam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo zachęcająca recenzja, ale nie wiem czy znajdę czas na całą serię. Przynajmniej w najbliższym czasie ;)
    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) no seria jest dosyć długa, ja czytam ją na bieżąco, jak się pojawi nowy tom to sięgam, bo nie wiem, czy zdecydowałabym się na 7 powieści na raz :) to nie dawne lata, kiedy miało się mnóstwo wolnego czasu :D

      Usuń
  6. lubię tę autorkę, więc chętnie przeczytam tę pozycję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam tej serii, ale widzę, że trzeba to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz mam styczność z tą serią u Ciebie na blogu. Jakoś nigdzie wcześniej nie rzuciła mi się ona w oczy. Co prawda na co dzień wolę obyczajówki, niemniej jednak postara się mieć na uwadze twórczość Lucindy Riley.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej zrecenzowałam "Siostrę Cienia", czyli trzecią część cyklu :) jeżeli jesteś zainteresowana, znajdziesz ją pod tym linkiem -> https://ze-bookiempodreke.blogspot.com/2019/02/siostra-cienia-lucinda-riley.html
      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Muszę poznać ten cykl blizej

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeden z moich ulubionych cykli! O CeCe jeszcze nie czytałam, za mną jak do tej pory Maja, Ally i Tiggy, ale z pewnością wkrótce nadrobię historie i CeCe i Star :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, czytasz w innej kolejności, niż wszyscy :) ja jestem właśnie w 1/4 opowieści o Tiggy :) super się czyta!

      Usuń
  11. Nie znam tego cyklu ale z chęcią poznam.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie specjalnie czuję się zainteresowana, więc nie planuję jej :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno masz dużo super książek do czytania! Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Nie znam ten serii, ale skoro jest genialna to czas na nią!

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja jeszcze nie znam tej serii! :O

    OdpowiedzUsuń
  15. Tajemnicza i wciągająca ? Przekonałaś mnie. Jestem jak najbardziej na tak.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam zamiar zabrać się w końcu za jakaś z książek tej autorki bo dużo osób ją zachwala.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są powody do jej zachwalania, jej powieści są rewelacyjne! :)

      Usuń

Copyright © 2016 Z e-BOOKIEM POD RĘKĘ , Blogger