wtorek, 19 marca 2019

Z KAŻDYM ODDECHEM | NICHOLAS SPARKS - FINAŁ WSPÓLNEGO CZYTANIA

Wspólne czytanie zorganizowane przez Naćpana książkami dobiegło końca. Z wielką chęcią przeczytałam Z każdym oddechem Nicholasa Sparksa i odpowiedziałam na pytania przygotowane przez organizatorkę. Odpowiedzi wszystkich uczestników akcji możecie przeczytać tutaj KLIK - zapraszam serdecznie. Natomiast pod spodem możecie przeczytać odpowiedzi Naćpanej oraz moje. Miłego czytania!


1. Czy jest to Twoje pierwsze spotkanie z twórczością autora?

Naćpana książkami:
Nie. To już moja 4 pozycja od autora. Do tej pory zdążyłam przeczytać "Ostatnia piosenka", "List w butelce", "We dwoje".

Ja:
Nie, nie jest to moje pierwsze spotkanie z autorem - do tej pory przeczytałam: "Anioł stróż", "Bezpieczna przystań", "Dla Ciebie wszystko", "I wciąż ją kocham", "Jesienna miłość", "Najdłuższa podróż", "Na zakręcie", "Ostatnia piosenka", "Pamiętnik", "Spójrz na mnie", "Szczęściarz", "We dwoje", "Wybór". Żadnej z tych powieści nie zrecenzowałam, gdyż dopiero od niedawna prowadzę swojego bloga.


2. Jak podchodziłaś do tej książki?
Z chęcią sięgam po książki pana Sparksa i tym bardziej ucieszyłam się, że wraz z Rosemaryczyta wybraliśmy akurat tą pozycję. Tym bardziej, że niektórzy uczestnicy nie mieli styczności z twórczością pisarza. 

A jak Ty podchodziłaś do tego?

Ja:
Z chęcią skusiłam się na kolejną powieść Sparksa, zwłaszcza, że poprzednie bardzo mi się podobały. Sama powieść również była dobrym powodem, by wziąć udział w wyzwaniu.


3. Co myślisz o fabule?
Fabuła według mnie to najważniejszy aspekt w książce. Początkowo wydawało mi się, że będzie to typowa historia romantyczna, która nie wprowadzi w mojej dotychczasowe życie niczego nowego. Jednakże pan Sparks prawił, że urzekł mnie tą opowieścią i chętnie zaczytywałam w się w nią co raz głębiej i głębiej. Nie mniej jednak czegoś mi w niej zabrakło. Czytając czułam się tak jakby autor nie wiedział jak dokończyć niektóre wątki, które zaczął. 

A co Ty o tym myślisz?

Ja:
Fabuła powieści bardzo mnie wciągnęła, była przemyślana, uporządkowana, chociaż również miałam wrażenie, że czegoś tam brakowało.

źródło: lubimyczytac.pl

4. Czy według Ciebie akcja w książce rozgrywa się szybko?
No cóż. Co do akcji w tej lekturze mogę śmiała napisać, że według mojej oceny toczy się ona powoli, ale za to miarowo. Idealnie dopasowuję się do danej sytuacji. Jest to niebywała zaleta, ponieważ w miarę czytania autor stara się nas jeszcze bardziej wtajemniczyć w tą historię.

Czy Ty też tak uważasz?

Ja:
Mam to samo zdanie. Sparks idealnie potrafi wprowadzić czytelnika, bez rzucania go na głęboką wodę i zasypywania milionem informacji. Przez to jego powieści czyta się naprawdę dobrze.


5. Jak według Ciebie autor poradził sobie z wykreowaniem bohaterów?
Dobrze wykreowani bohaterzy to połowa sukcesu. Pan Sparks według mnie bardzo dobrze poradził sobie z tym. Uważam, że stworzył postacie idealnie odzwierciedlających ludzi w świecie rzeczywistym. Chociaż są to postacie fikcyjne. Pisarz nie wyidealizował postaci przedstawionych w tej lekturze, gdzie często zdarza mi się spotykać to u innych autorów. Jednak dzięki temu mogłam zagłębić się w te czytadło bez problemu.

Czy popierasz moją myśl?

Ja:
Bohaterowie byli dla mnie świetnie wykreowani. Ludzcy, z różnymi pragnieniami, nieidealni, nie stawiali na pierwszym miejscu tej miłości rodzącej się między dwojgiem ludzi.


6. A co uważasz na temat stylu pisania?
Styl jak zawsze u pana Sparksa jest lekki i bardzo zrozumiały. Przez to książkę czyta się szybko i swobodnie. Nie znalazłam w niej niepotrzebnych opisów, a wręcz przeciwnie. Wiele ciekawych informacji mogłam się dowiedzieć na temat życia w buszu. Tym bardziej, iż sam autor przyznał się, że niektóre wstawki do tej lektury są prawdziwe.

A jak Ty uważasz?

Ja:
Wielkim atutem Sparksa jest własnie jego styl. Wydaje mi się, że właśnie dzięki stylowi i niesamowitym historiom zyskał aż taką popularność. Jego powieści czyta się lekko, są świetną rozrywką, choć czasem przedstawia naprawdę trudne sytuacje, przy których łezka człowiekowi płynie po policzku.


7. Jak uważasz do jakiej grupy czytelników jest kierowana ta pozycja?
Hmm... uważam, że książka przede wszystkim jest kierowana do czytelników, którzy zaczytują się w romansidłach. Jednakże uważam, że również każdy młody dorosły powinien przeczytać ten utwór. Jest to naprawdę dobra pozycja, która ukazję nam jaka miłość potrafi przetrwać wszystko.

A co Ty na ten myślisz?

Ja:
Z każdym oddechem to typowy romans, choć w pewnej części oparty na faktach. Kierowany zapewne do czytelników, którzy lubią tego typu gatunki - romans, obyczajówka, głównie dla Pań, Panowie chyba wolą fantastykę i kryminały.


8. Czy zauważyłaś w tej lekturze jakieś wady ? A może ma same zalety?
Jedyną wadą jaką zauważyłam jest ta o jakiej wspomniałam już wcześniej. Czyli wydawało mi się, że w pewnym momencie pisarz nie wiedział jak zakończyć dany wątek. No i może to, że trochę inaczej widziałam zakończenie tej lektury. Niemniej jednak uważam, że pomimo tych małych wad, książka jest bardzo interesująca. I ma więcej zalet.

Czy Ty też tak uważasz?

Ja:
Zgadzam się ze stwierdzeniem, że wadą jest ta niewiedza, jak zakończyć wątek. Poza tym jak dla mnie są same zalety - historia, jej zakończenie, bohaterowie, a nawet długość powieści.


9. Czy lektura jest godna polecenia?
Tak. Jak najbardziej gorąco zachęca do przeczytania tej pozycji. Mimo, że historie romantyczne w każdej książce są podobne to w tej jednak coś sprawiło, że poczułam taki powiew świeżości. Być może dlatego, że pan Sparks sprawił, że w trakcie tej lektury uroniłam kilka łez. A uwierzcie mi nie jestem typem płaczących przy książkach. Dzieło te sprawiło, że inaczej patrzę na niektóre sprawy.

A czy Ty ją polecisz?

Ja:
Lektura jest godna polecenia w stu procentach. Historia wyciska łzy z oczu, jest oparta na faktycznych wydarzeniach, znajduje się tutaj ciekawy wątek życia w Afryce, zakończenie historii również jest dobre. Warto poznać tę powieść.


10. Sięgniesz po kolejne pozycje autora?
Jak najbardziej dalej będę zaczytywać się w twórczości pisarza. Pomimo, że czytałam lepsze powieści wydane z pod jego pióra to w dalszej mierze nie zmienia to faktu, że tak jak wspominałam wyżej jest to mój jeden z ulubieńców.

A Ty ? Sięgniesz po kolejne książki?

Ja:
Owszem, mam zamiar doczytać powieści, które mi zostały, a także sięgnąć po te, które Nicholas Sparks napisze w niedalekiej bądź dalekiej przyszłości.


Czy weźmiesz jeszcze udział we wspólnym czytaniu? 

Z chęcią zorganizuję jeszcze raz taką zabawę. Mam nadzieję, że następnym razem weźmie w niej udział jeszcze więcej czytelników. Tym bardziej, że przez to można wspólnie podyskutować na temat książek i powymieniać zdania. Przecież o to w tym wszystkich chodzi, żeby dowiedzieć się co sądzą również inni blogowicze. Każdy przecież ma inne odczucia po przeczytaniu danej pozycji i to w tym jest najciekawsze.

Bardzo chętnie wezmę udział w kolejnej edycji Wspólnego Czytania, o ile wybrana powieść będzie mi odpowiadała. Fajnie by było, gdyby książki wybierane były z różnych gatunków i różnych przedziałów czasowych, nie tylko nowości i nie tylko te znanych autorów, dzięki temu wspólne czytanie będzie ciekawsze, będzie rotacja jeśli chodzi o uczestników, albo też wybrana książka zachęci kogoś, kto jeszcze nie podjął się danego gatunku.

21 komentarzy:

  1. Rzadko sięgam po jego książki, częściej widzę ekranizację jego powieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też oglądałam większość ekranizacji jego powieści :)

      Usuń
  2. Jakoś nie mogę przekonać się do Sparksa. Rozczarował się Pamietnikiem. Widzę jednak, że recenzje tej książki są bardzo pochlebne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba nie zaczynałam od "Pamiętnika", więc możliwe, że dlatego tak mi się spodobał. Ma dużo lepsze powieści od "Pamiętnika" :)

      Usuń
  3. Czytałam tę książkę i bardzo mi się spodobała. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytałam tej książki ;)
    Pozdrawiam, Eli https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam jedną książkę Sparksa i w miarę mi się podobała. Mam ochotę na więcej :)

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam tę na drugi raz! Jest niedługa, szybko się czyta i historia też jest warta poznania! ;)

      Usuń
  6. Kiedyś pewnie tę książkę przeczytam, bo lubię twórczość autora. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie, nie jest długa, więc szybko się czyta :)

      Usuń
  7. Świetna recenzja :) a książki jeszcze nie miałam okazji czytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Może warto poświęcić trochę czasu? Nie jest długa! :)

      Usuń
  8. A ja jeszcze nie miałam do czynienia z tym autorem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Książkę czytałam i bardzo dobrze ją wspominam :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Z e-BOOKIEM POD RĘKĘ , Blogger